Satelitní účet veřejného sektoru
Satelitní účet veřejného sektoru (SUVS) zahrnuje všechny jednotky kontrolované vládními institucemi. Vedle subjektů zařazených v sektoru vládních institucí, jejichž údaje slouží k výpočtu maastrichtských konvergenčních kritérií, veřejný sektor zahrnuje vládními institucemi kontrolované nefinanční podniky, které fungují na tržní bázi, a veřejné finanční instituce včetně centrální banky. Představuje tak komplexní pohled na ekonomiku veřejného sektoru, za který se sestavuje konsolidovaný dluh a saldo hospodaření.
Saldo hospodaření veřejného sektoru (deficit/přebytek) k HDP
Datum zveřejnění: 18. 11. 2025
2024
-3,0 %
Saldo hospodaření veřejného sektoru (deficit/přebytek)
Datum zveřejnění: 18. 11. 2025
2024
-241,3 mld. Kč
Konsolidovaný dluh veřejného sektoru k HDP
Datum zveřejnění: 18. 11. 2025
2024
89,6 %
Konsolidovaný dluh veřejného sektoru k HDP
Datum zveřejnění: 18. 11. 2025
2024
7 217,6 mld. Kč
Data a časové řady
Tabulky
| 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Příjmy (mld. Kč) | 2 324 | 2 333 | 2 477 | 2 661 | 2 850 | 2 803 | 2 974 | 3 400 | 3 759 | 3 953 |
| Výdaje (mld. Kč) | 2 317 | 2 269 | 2 366 | 2 606 | 2 894 | 3 175 | 3 254 | 3 785 | 4 185 | 4 195 |
| Saldo hospodaření veřejného sektoru (mld. Kč) | 7 | 63 | 111 | 55 | -44 | -372 | -280 | -385 | -426 | -241 |
| Saldo hospodaření veřejného sektoru (v % k HDP) | 0,2 | 1,3 | 2,1 | 1,0 | -0,7 | -6,4 | -4,4 | -5,5 | -5,6 | -3,0 |
| Hrubý domácí produkt v běžných tržních cenách (HDP mld.Kč) | 4 652 | 4 843 | 5 179 | 5 476 | 5 889 | 5 828 | 6 308 | 7 050 | 7 660 | 8 057 |
| 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Národní hospodářství celkem (S.1) | 4 371 324 | 4 394 433 | 4 447 583 | 4 500 109 | 4 513 951 | 4 410 176 | 4 447 418 | 4 484 506 | 4 552 159 | 4 588 564 |
| Veřejný sektor (VS) | 990 546 | 1 000 416 | 1 021 246 | 1 041 778 | 1 071 763 | 1 072 275 | 1 090 083 | 1 100 557 | 1 110 702 | 1 112 290 |
| Veřejné nefinanční podniky (S.11001) | 161 186 | 158 487 | 160 675 | 158 130 | 170 121 | 163 461 | 160 999 | 161 290 | 162 269 | |
| Veřejné finanční instituce (S.12x01) | 1 456 | 1 479 | 1 523 | 1 577 | 1 611 | 1 627 | 1 611 | 1 648 | 1 662 | |
| Vládní instituce (S.13) | 827 904 | 840 450 | 859 048 | 882 071 | 900 031 | 907 187 | 927 473 | 937 619 | 946 771 | 947 878 |
| Poměr zaměstnanců veřejného sektoru k celkovému počtu v národním hospodářství v % (VS / S.1) | 22,7 | 22,8 | 23,0 | 23,2 | 23,7 | 24,3 | 24,5 | 24,5 | 24,4 | 24,2 |
FTE - full time equivalent
| 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Závazky veřejného sektoru (konsolid.) v mld. Kč | 4 601 | 4 822 | 5 867 | 5 910 | 6 045 | 6 442 | 7 488 | 7 423 | 7 979 | 8 530 |
| Hrubý konsolidovaný dluh veřejného sektoru v mld. Kč | 3 681 | 4 055 | 5 057 | 5 041 | 5 180 | 5 562 | 5 984 | 6 040 | 6 789 | 7 218 |
| Oběživo a vklady | 1 438 | 1 920 | 3 032 | 3 068 | 3 194 | 3 136 | 3 249 | 3 017 | 3 377 | 3 493 |
| Dluhové cenné papíry | 2 028 | 1 956 | 1 867 | 1 784 | 1 841 | 2 286 | 2 379 | 2 429 | 2 945 | 3 215 |
| Krátkodobé | 96 | 6 | 49 | 6 | 8 | 27 | 33 | 1 | 45 | 80 |
| Dlouhodobé | 1 932 | 1 950 | 1 819 | 1 779 | 1 833 | 2 260 | 2 345 | 2 428 | 2 901 | 3 135 |
| Půjčky | 215 | 180 | 157 | 189 | 145 | 139 | 357 | 594 | 467 | 510 |
| Krátkodobé | 10 | 6 | 5 | 51 | 17 | 7 | 97 | 267 | 117 | 123 |
| Dlouhodobé | 205 | 174 | 152 | 138 | 129 | 133 | 259 | 327 | 350 | 386 |
| Hrubý konsolidovaný dluh veřejného sektoru v % k HDP | 79,1 | 83,7 | 97,6 | 92,1 | 88,0 | 95,4 | 94,9 | 85,7 | 88,6 | 89,6 |
| Hrubý domácí produkt v běžných tržních cenách (mld. Kč) | 4 652 | 4 843 | 5 179 | 5 476 | 5 889 | 5 828 | 6 308 | 7 050 | 7 660 | 8 057 |