Výsledky šetření o využívání informačních a komunikačních technologií v domácnostech a mezi jednotlivci
VI.1. Nákup přes internet
VI.1. Nákup přes internet
V posledních 12 měsících si koupilo/objednalo nějaké zboží nebo službu přes internet 6% z celkové populace ve věku 15 let a více (pozn.- šetření proběhlo v 1.čtvrtletí 2005).
Nákup přes internet je nejpopulárnější mezi jednotlivci s vysokoškolským vzděláním (v posledních 12 měsících nakoupilo přes internet 17% všech jednotlivců s vysokoškolským vzděláním). Nákup přes internet více využívají muži než ženy a mladší než starší.

Šetření za rok 2003 proběhlo ve 4.čtvrtletí 2003, za rok 2004 ve 4.čtvrtletí 2004, za rok 2005 v 1.čtvrtletí 2005 Zdroj: ČSÚ, 2005
Podrobnější výsledky za rok 2005
Největší zájem mezi osobami nakupujícími přes internet je o elektronické vybavení. Dále o knihy, časopisy a učebnice, oblečení a sportovní potřeby, vstupenky a služby v oblasti cestování a ubytování. Nejmenší zájem je o loterie a sázení a o finanční služby (nákup akcií, pojištění).

Šetření proběhlo v 1.čtvrtletí 2005 Zdroj: ČSÚ, 2005Jako způsob platby za zboží/služby nakoupené přes internet se nejčastěji používá dobírka. Dále převod z bankovního účtu a hotovost. Platba platební kartou se v případě nákupů přes internet používá minimálně.