Vítejte na novém webu Českého statistického úřadu! Děkujeme vám za zpětnou vazbu.

Přejít k obsahu

Metodika - ICT ve veřejné správě

E-government

Informace v tabulkách týkajících se eGovernmentu pocházejí z více externích zdrojů. Údaje o počtu nově zřízených datových schránek a transakcích provedených jejich prostřednictvím byly Českému statistickému úřadu poskytnuty Ministerstvem vnitra ČR, stejně tak informace o počtu kontaktních pracovišť Czech POINT. Údaje o počtu výstupů z Czech POINTů pak byly zprostředkovaně získány přes internetové stránky Czech POINT.

Data o počtu daňových přiznání podaných elektronickou cestou pro finanční správu ČR přes webovou aplikaci EPO či prostřednictvím datových schránek zpracovává ČSÚ z datových zdrojů Finanční správy.

K výše zmíněným údajům jsou přidány informace o počtech elektronických podání (e-Podání) vybraných služeb poskytovaných ČSSZ získané ze statistických ročenek České správy sociálního zabezpečení.

 

Osoby používající internet ve vztahu k veřejné správě

Informace o využívání informačních technologií ve vztahu k veřejné správě jsou získány ze šetření prováděného Českým statistickým úřadem. Šetření o využívání informačních a komunikačních technologií v domácnostech a mezi jednotlivci je realizováno v rámci výběrového šetření pracovních sil pořádaného ČSÚ, a to formou osobního interview (Computer Assisted Personal Interviewing – CAPI). Šetření probíhá vždy ve 2. čtvrtletí daného roku na výběrovém vzorku cca 10 tis. jednotlivců ve věku 16 a více let.

Od roku 2006 probíhá toto šetření dle Nařízení Evropské komise a Evropského parlamentu k statistikám informační společnosti: “REGULATION No 808/2004“ a tím je umožněno přinášet srovnatelné údaje s jednotlivými zeměmi EU, Islandu a Norska. Data pro Mezinárodní srovnání pocházejí z databáze Eurostatu.

V roce 2022 došlo v šetření k významné změně znění otázek týkajících se využívání internetu ve vztahu k veřejné správě, a z toho důvodu nejsou data za rok 2022 srovnatelná s výsledky z předchozích let.

Data z oblasti veřejné správy se vztahují k dvanácti měsícům před šetřením. V případě elektronického bankovnictví a zdravotnictví se jedná o tři měsíce předcházející šetření.