Přejít k menu Přejít k obsahu

Specialisté ve vědě a technice

Skrýt obsah

Jako specialista ve vědě a technice pracuje cca 158 tisíc osob a ženy v této skupině zaujímají 27 %. V případě přírodních věd tvořily ženy 46 % a ve vědách technických 23%. Průměrná hrubá měsíční mzda specialistů ve VaT činila v roce 2022 62,5 tisíce korun a v porovnání s průměrnou hrubou měsíční mzdou zaměstnanců v ČR se jednalo o 144 %. Specialisté ve VaT muži vydělávají v průměru o deset tisíc korun více než ženy. Vysoké školy v oboru přírodních věd studovalo v roce 2022 23 tisíc osob a obory technické 37 tisíc osob.

Studenti přírodovědných a technických oborů vzdělání na veřejných a soukromých vysokých školách v Česku v roce 2024 (stav k 31. 12.) podle trvalého bydliště

 

 Přírodovědné oboryTechnické obory
Celkem1) (fyzické osoby)Podíl ze všech studentů VŠ (%)studijní programCelkem1) (fyzické osoby)Podíl ze všech studentů VŠ (%)studijní program
bakalářskýmagisterskýdoktorskýbakalářskýmagisterskýdoktorský
Česko24 6257,814 2655 5044 87237 49911,925 3069 2632 964

Hlavní město Praha

3 0348,01 7226656493 5269,32 322822386

Středočeský kraj

2 5837,21 6485683703 63210,12 586804244

Jihočeský kraj

1 0306,25902631772 20213,31 586485131

Plzeňský kraj

8626,95212271141 70213,61 125401178

Karlovarský kraj

3907,3242100484518,529910250

Ústecký kraj

1 3668,49163141361 93611,91 324475137

Liberecký kraj

6847,24051731061 18612,5800268119

Královéhradecký kraj

8046,14732001321 35510,391135492

Pardubický kraj

8386,85012191201 40911,598136865

Kraj Vysočina

7435,74331771341 79413,91 20450091

Jihomoravský kraj

2 0867,11 1915013944 02513,72 750974307

Olomoucký kraj

1 3938,78643461842 03712,71 375525140

Zlínský kraj

1 0196,76022621572 25214,91 547578129

Moravskoslezský kraj

2 4688,01 7134762824 46214,53 0131 079372
zahraničí5 32510,42 4441 0131 8695 53010,83 4831 528523

1) Počet studentů jednotlivých programů a oborů je uváděn ve fyzických osobách, tj. každý student je zde uveden pouze jednou, včetně studentů, kteří současně studují ve více studijních oborech a programech. Celkové počty studentů tak nemusejí souhlasit se součty za jednotlivé obory a studijní programy.
Zdroj: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky (databáze SIMS)