Informace o zpracování a ochraně osobních údajů při pořádání webinářů
Ochrana dat a zejména ochrana Vašich osobních údajů jsou pro nás nadmíru důležité, a proto bychom Vás rádi informovali o způsobech zpracování a ochrany osobních údajů, ke kterým dochází při přihlašování a následné účasti na webináři pořádaném Českým statistickým úřadem (dále jen „ČSÚ“), se sídlem Na padesátém 81, 100 82 Praha 10, IČO: 00025593, jako správcem osobních údajů.
Zpracování a ochrana osobních údajů
Osobní údaje jsou nejen základní identifikační údaje o fyzické osobě, jako například jméno, adresa, e-mail, ale také IP adresa počítače a další technické a lokační údaje.
Při účasti na webináři a po jeho skončení se automaticky shromažďují a generují nezbytné informace o Vaší účasti. Mimo jiné se v tomto případě jedná o identifikační číslo přidělené systémem, jméno a příjmení, informace o softwarovém prostředí užitém pro účast na webináři: zejména operační systém, typ a verze prohlížeče, dobu Vaší účasti, včetně času připojení (i opětovného) a opuštění webináře. Tato data se ukládají odděleně od ostatních dat, která zadáváte v rámci Vaší registrace na webinář. Tyto údaje je možné přiřadit k Vaší osobě.
Při pořádání webináře tak dochází ke shromažďování a zpracovávání Vašich osobních údajů za účelem zajištění Vaší účasti na webináři a za účelem jeho efektivního průběhu.
Mimo výše uvedené shromažďujeme a zpracováváme pouze takové údaje, které nám sami sdělíte tím, že je vložíte do našeho registračního formuláře pro webinář v rozsahu jméno, příjmení, e-mailová adresa a název organizace. Účelem takového zpracování je zejména řádná registrace na příslušný webinář, poskytování souvisejících informací a instrukcí, evidence účastníků daného semináře a provedení dalších činností za účelem řádné a včasné organizace a realizace semináře.
Pořadatel webináře je oprávněn v souvislosti s konanými akcemi pořizovat audiovizuální záznamy jejich průběhu, které mohou být použity k prezentaci uskutečněných akcí. O takovém nahrávání a případném dalším použití záznamů budou účastníci vždy informováni. Vždy bude umožněna alternativní písemná komunikace (e-mail, chat). V souvislosti s těmito záznamy nebudou uváděny žádné identifikační údaje účastníků akce s výjimkou případů, kdy k uvedení těchto údajů dojde samotným účastníkem při položení dotazu nebo v rámci diskuse.
Právní základ zpracování údajů
Zpracování údajů je založeno na vašem souhlasu, který jste nám udělili registrací na naší platformě události. Právním základem je čl. 6 odst. 1 písm. a) nařízení GDPR.
Právním základem pro zpracování údajů při pořádání webinářů je také čl. 6 (1) písm. b) GDPR, pokud jsou schůzky vedeny v rámci (před)smluvních vztahů.
Pokud neexistuje žádný smluvní vztah, je právním základem čl. 6 (1) písm. f) GDPR. I zde je naším zájmem efektivní realizace webinářů.
Zpracovatelé osobních údajů
K uskutečnění webináře využíváme služby dalších firem, které jsou v roli zpracovatelů Vašich osobních údajů. Při pořádání webináře nám pomáhají jen ti zpracovatelé, kteří nám poskytli dostatečné záruky, že zpracovávají osobní údaje podle stejných zásad, kterými se řídíme my.
Zpracovatelem při zajištění webináře je zejména provozovatel serverových a cloudových služeb a poskytovatel služeb on-line konferencí (Microsoft Office 365, Microsoft Teams), tedy společnost Microsoft Ireland Operations Ltd.
Předávání údajů do třetích zemí
Údaje primárně nejsou zpracovávány ve třetí zemi, tj. mimo Evropskou unii nebo Evropský hospodářský prostor. Pokud se tak děje, tak pouze na základě zákonných nebo smluvních povolení a údaje budeme zpracovávat nebo povolíme jejich zpracování pouze tehdy, pokud jsou splněny zvláštní podmínky čl. 44 a násl. GDPR. To například znamená, že zpracování probíhá na základě zvláštních záruk, jako je úředně stanovená úroveň ochrany údajů v souladu s předpisy EU nebo dodržování úředně uznaných zvláštních smluvních závazků (tzv. standardních smluvních doložek).
Doba uložení dat
Vaše osobní údaje jsou zpracovávány po dobu nezbytně nutnou k organizaci a realizaci webináře a dále jsou uchovávány po dobu 3 let ode dne uskutečnění semináře za účelem ochrany oprávněných zájmů ČSÚ jakožto pořadatele webináře (např. evidenční účely, uplatnění a výkon práv apod.).
Práva, která můžete v souvislosti se zpracováním osobních údajů u ČSÚ uplatnit | ČSÚ (czso.cz)