Anketa o časopisu Statistika & MY - záleží nám na vašem názoru!

Přejít k obsahu

Výběrové řízení - referent v oddělení terénních zjišťování Krajské správy ČSÚ v Olomouci

Praha, 22. 1. 2025
Č. j. CSU-000963/2025

Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na volné služební místo
referent v oddělení terénních zjišťování Krajské správy ČSÚ v Olomouci

Předseda Českého statistického úřadu jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě (dále jen „zákon“), vyhlašuje výběrové řízení na volné služební referent v oddělení terénních zjišťování Krajské správy ČSÚ v Olomouci (odbor Krajská správa ČSÚ v Olomouci), v oboru služby 54. Státní statistická služba.

Údaje o služebním poměru a podmínkách služby:

  • služební působiště: Šumperk,
  • služba na tomto služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou,
  • předpokládaným termín nástupu do služby na služebním místě je březen 2025,
  • na tomto služebním místě je státní služba vykonávána v rozsahu 20 hodin týdně,
  • další obecné údaje o podmínkách výkonu služby naleznete na internetových stránkách Sekce pro státní službu.

Údaje o složkách platu:

Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 zákona do platové třídy 9. Platové složky (zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib):

  • platový tarif v rozmezí od 23 110 do 33 220 Kč podle délky započitatelné praxe a míry jejího zápočtu dle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců ve znění pozdějších předpisů, Plat bude přepočtem vzhledem k úvazku 20 hodin týdně),
  • osobní příplatek v rozmezí od 1 661 do 4 983 Kč odpovídá průměrné výši osobního příplatku při dosahování dobrých výsledků ve služebním hodnocení ve služebních úřadech v České republice, [1] (Bude přepočteno vzhledem k úvazku 20 hodin týdně)
  • zvláštní příplatek v rozmezí od 500 Kč do 1 300 Kč. (Bude přepočteno vzhledem k úvazku 20 hodin týdně)

Charakteristika činností na služebním místě:

  • koordinace zjišťování statistických údajů za stanovený soubor zpravodajských jednotek, provádění kontrol, řešení závažných i orientačních chyb,
  • organizace a provádění statistických šetření (tazatelská činnost) uskutečňovaných v příslušném regionu,
  • zjišťování, pořizování, kontrola a opravy údajů v dotaznících statistických zjišťování u zpravodajských jednotek definovaných stanoveným výběrovým souborem,
  • organizace a provádění mimořádných statistických šetření a odvětvových cenzů v příslušném regionu,
  • řízení referentského osobního automobilu v rámci přiděleného regionu.

Služební úřad nabízí:

  • zajímavou práci v příjemném pracovním prostředí,
  • možnost dalšího vzdělávání,
  • pružnou pracovní dobu,
  • 5 týdnů dovolené, další dny volna a zaměstnanecké výhody,
  • pracoviště s dobrou dopravní dostupností.

Podání žádosti:

Posuzovány budou žádosti o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo žádost o zařazení na služební místo (viz příloha) podané ČSÚ ve lhůtě do 5. 2. 2025, tj. v této lhůtě

  • podané e-mailem (elektronický podpis není třeba) na adresu e-mail: tomas.botur@csu.gov.cz,
  • podané prostřednictvím datové schránky: 2gfaasy,
  • doručeny prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu: Český statistický úřad, Na padesátém 3268/81, 100 82 Praha 10,
  • podané osobně do podatelny ČSÚ nebo na sekretariát odboru personalistiky a mezd na výše uvedené adrese.

Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin musí být označena slovy: „Neotvírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo referent v oddělení terénních zjišťování Krajské správy ČSÚ v Olomouci“.

V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.

Podmínky účasti ve výběrovém řízení a doložené přílohy:

Výběrového řízení na výše uvedené služební místo se v souladu se zákonem může zúčastnit žadatel, který splňuje předpoklady a požadavky stanovené zákonem podle § 25 odst. 1 a 3:

  1. Splňuje základní předpoklady stanovené zákonem, tj.:
  1. je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru (§ 25 odst. 1 písm. a) zákona), splnění tohoto předpokladu se dokládá čestným prohlášením při podání žádosti (součást žádosti) a předložením občanského průkazu bezprostředně před konáním pohovoru,
  2. dosáhl věku 18 let (§ 25, odst. 1 písm. b) zákona),
  3. je plně svéprávný (§ 25 odst. 1 písm. c) zákona), splnění tohoto předpokladu se dokládá písemným čestným prohlášením (je součástí žádosti),
  4. je bezúhonný (§ 25 odst. 1 písm. d) zákona), splnění tohoto předpokladu se dokládá výpisem z Rejstříku trestů, který nesmí být starší než 3 měsíce. Služební orgán si vyžádá výpis na základě poskytnutých údajů přímo od Rejstříku trestů, Žadatel je povinen do žádosti poskytne údaje nutné k obstarání výpisu z evidence Rejstříku trestů.

Není-li žadatel státním občanem České republiky, dokládá splnění tohoto předpokladu podle § 26 odst. 1 věty předposlední zákona sám, a to originálem či úředně ověřenou kopií dokladu obdobného výpisu z Rejstříku trestů, který nesmí být starší než 3 měsíce,

  1. dosáhl středního vzdělání s maturitní zkouškou nebo vyššího odborného vzdělání stanoveného podle zákona pro služební místo. Splnění tohoto předpokladu se dokládá originálem nebo ověřenou kopií dokladu o dosaženém vzdělání. Při podání žádosti lze doložit pouze písemné čestné prohlášení (je součástí žádosti) nebo kopii dokladu o dosaženém vzdělání, uvedenou listinu následně doloží, nejpozději bezprostředně před konáním pohovoru,
  2. má potřebnou zdravotní způsobilost (§ 25 odst. 1 písm. f) zákona), splnění tohoto předpokladu se dokládá písemným čestným prohlášením (je součástí žádosti),
  3. má potřebnou znalost českého jazyka, není-li státním občanem České republiky (§ 25 odst. 1 písm. g) zákona), splnění tohoto předpokladu se dokládá písemným česným prohlášením (je součástí žádosti). Ověření tohoto předpokladu proběhne při pohovoru.
  1. K žádosti dále přiloží:
  1. strukturovaný profesní životopis[2];
  2. motivační dopis.

Nedoložení výše uvedených dokumentů je považováno za nesplnění formálních požadavků a je důvodem k vyřazení z účasti ve výběrovém řízení.

Formulář žádosti naleznete v příloze tohoto Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo na adrese:

https://csu.gov.cz/volna-mista

Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor.

Poučení služebního orgánu:

Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 a 12 zákona o státní službě: V průběhu výběrového řízení se žadateli, který není státním zaměstnancem, doručuje na místě, popřípadě do datové schránky nebo na elektronickou adresu pro doručování (e-mail), pokud žadatel nemá datovou schránku zřízenu. Žadatelům z řad státních zaměstnanců se doručuje na místě, popřípadě prostřednictvím elektronického nástroje, a není-li to možné, prostřednictvím datové schránky. Nemá-li státní zaměstnanec datovou schránku zřízenu, doručuje se mu na elektronickou adresu pro doručování (e-mail).

Pokud žadatel v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu datovou schránku, bude jeho žádost vyřazena.

Písemnost doručovaná žadateli ve výběrovém řízení na elektronickou adresu je doručena okamžikem, kdy její převzetí žadatel potvrdí. Jestliže žadatel její převzetí nepotvrdí ve lhůtě 5 dnů od jejího odeslání na adresu elektronické pošty, považuje se písemnost za doručenou pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána (pokud se datová zpráva nevrátila jako nedoručitelná). Pokud nebude možno písemnost doručit, protože se datová zpráva vrátí jako nedoručitelná, učiní se neprodleně další pokus o doručení; bude-li i další pokus o doručení neúspěšný, doručí se písemnost jiným vhodným způsobem. V takovém případě pak bude platit, že písemnost bude doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.

V případě doručování do datové schránky platí, že nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, je písemnost doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.

Poučení o možnosti provedení pohovoru v náhradním termínu podle § 27 odst. 5 zákona o státní službě: V případě řádné omluvy žadatele z účasti na pohovoru mu může být stanoven náhradní termín pouze se souhlasem služebního orgánu, pokud provedení pohovoru v náhradním termínu nebrání řádnému plnění úkolů služebního orgánu.

Bližší informace poskytne:
Ing. Tomáš Botur
odbor personalistiky a mezd ČSÚ
Tel: 274 052 003
e-mail:
tomas.botur@csu.gov.cz

Ing. Marek Rojíček, Ph.D.
předseda Českého statistického úřadu

Vyvěšeno dne: 22. 1. 2025
Svěšeno dne:   6. 2. 2025

 

[1] Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit státního zaměstnance za jeho znalosti, dovednosti, a především za jeho výkonnost. V závislosti na výsledku jeho služebního hodnocení tedy státnímu zaměstnanci přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky odpovídající 100 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec vykonává službu.

[2] Povinná součást podle § 26 odst. 4 zákona. Nedoložení životopisu je jedním z důvodů pro vyřazení žádosti.