Přejít k obsahu

Informační technologie ve veřejné správě

Využívání moderních informačních a komunikačních technologií si klade za cíl optimalizovat činnost veřejné správy a nabídnout tak občanům i firmám profesionálnější, rychlejší a srozumitelnější služby. Pro efektivní dosažení tohoto cíle je nezbytné naplnit základní předpoklady v podobě dostatečné vybavenosti organizací veřejné správy informačními technologiemi (ICT), schopnosti zpřístupnit on- line služby klientům, dostatečného počtu úředníků schopných pracovat s náročnými informačními systémy a rozvinutou informační společností, kde mají jednotlivci a podniky přístup k internetu a zcela běžně jej využívají.

Informace v tabulkách týkajících se eGovernmentu pocházejí z více externích zdrojů. Údaje o datových schránkách a informace o počtu kontaktních pracovišť Czech POINT byly Českému statistickému úřadu poskytnuty Ministerstvem vnitra ČR. Údaje o počtu výstupů z Czech POINTů byly získány přes internetové stránky Czech POINT. Podobně jsou získávány informace o počtu elektronických podání (EPO) ze stránek Finanční správy. K výše zmíněným údajům jsou přidány informace o počtech elektronických podání vybraných služeb poskytovaných ČSSZ získané ze statistických ročenek České správy sociálního zabezpečení.

Další zdroj informací ukazuje, do jaké míry jsou služby nabízené veřejnou správou prostřednictvím ICT využívány ze strany občanů. Tyto informace vycházejí ze šetření o využívání ICT v domácnostech a mezi jednotlivci.